Обновления

Автор:

MoDPhoenix

ID:

3396

Комментариев:

1

Дата:

Декабрь 24, 2016

Star Citizen Патч Альфа 2.6.0

Всем Привет! Это патч нот версии 2.6.0, мы будем обновлять эту страницу по мере ее перевода.

Альфа патч 2.6.0 вышел и теперь доступен для игроков! Этот патч предоставляет доступ к Star Marine — с двумя картами и двумя режимами игры на выбор, мы надеемся что вы все взволнованы как и мы из за этого релиза! У нас также есть четыре новых доступных для полетов корабля, четыре новые варианты существующих кораблей, новая FPS механика боя, основные изменения баланса кораблей, режим игры Pirate Swarm и многое другое в виде исправления и обновления существующего содержимого!

Ваша Лаунчер должен показывать “2.6.0-490789-c” версию клиента. Настоятельно рекомендуется игрокам удалить папку USER для Live клиента после обновления, особенно если вы начнете испытывать графические проблемы или вылет при загрузке игры. Папку USER можно найти (в установке по умолчанию)  C:\Program Files\Cloud Imperium Games\ StarCitizen\Public.

Пожалуйста, ознакомьтесь с текущим списком Известных Проблем к патчу 2.6.0, сообщения об ошибках можно подавать тут Issue Council.

Важные Проблемы:

  • Игроки в группе будут разделены после окончания многопользовательской игры. Вам придется повторно объединяться в группу после матча.
  • Таблица лидеров Star Marine еще не в игре и будет добавлена уже скоро.
  • Star Marine loadouts может занять 15-30 секунд, для сохранения в базе данных. If you proceed into the game right away, it will sometimes place you in the default loadout instead.

Остановка Патчера

Если вы обнаружите, что ваш лаунчер замедляется, а осталось загрузить небольшое количество данных, мы рекомендуем использовать VPN для завершения загрузки.

Если вам нужен бесплатный сервис VPN, который мы использовали для решения этой проблемы рекомендуем попробовать Tunnelbear который найти можно здесь.

Содержание:

Новые Особенности

Звездные Системы:

Crusader

  • Бар в Grim HEX теперь открыт и готов для вас абсолютно легально и законного бизнеса!
  • Crusader имеет несколько новых мест для посещения и новые ICC Probe миссии.
  • Пояс Астероидов Yela получил несколько обновлений, поле стало гораздо более плотным и с более разнообразными местами утилизации отходов.

Игровые Системы:

Arena Commander

  • Pirate Swarm это новый режим игры Arena Commander, для Drone Sim и Spectrum матчапах.
    • Игроки будут бросать вызов, чтобы победить постоянно растущие и все более сложные волны разнообразных пиратов.
    • Число появляющихся пиратов будет масштабироваться в зависимости от количества игроков.
  • Враги в специальных игровых режимах Arena Commander (Вандулы, Пираты, Боевые Эскадрилии, Королевская Битва) теперь выпадают пикап предметы.
    • Любой в матче может получить эти пикапы, пролетев через них.
  • Игроки теперь повышаются через ранги UEE Флота на лидеров Arena Commander.
    • Проложите себе путь от Starman Recruit до Legatus Navium — особый ранг который присуждается только первому игроку который его достигнет за сезон.
  • Большинство кораблей разблокированы для использования в Arena Commander приватных и матчей одного игрока, в том числе Constellation, Retaliator и Caterpillar.
  • Захват Ядра (Capture the Core) был деактивирован как доступный игровой режим Arena Commander в это время.

Star Marine!

  • Наш боевой симулятор От Первого Лица Star Marine теперь доступен для игроков!
  • Две карты будут доступны в первоначальном выпуске Star Marine, OP Station Demien и Echo Eleven.
  • Star Marine имеет два режима игры, доступные для 2.6.0.
    • Elimination (Ликвидация), режим в котором каждый игрок сам за себя, что бы победить нужно набрать самое большое количество Очков за Убийства.
    • Last Stand (Последняя битва), где Outlaws и Marines борются за контроль четырех ключевых точек доступа к компьютеру, чтобы заработать очки для своей команды более чем в 4 раунда. Команда с наибольшим количеством очков побеждает!
  • Помимо оружия к которому вы проявили любовь в Crusader, в Star Marine также доступны гранаты их можно найти в патронных ящиках.
  • Таблица Лидеров также теперь доступна для Star Marine на веб-сайте.
    • Она включают в себя отслеживание показателей, ранжирование и оценку подобно той что уже имеется в Arena Commander.
  • Игроки теперь могут получать ранги UEE Marines в Таблице Лидеров.
    • Проложите себе путь от Trooper до Legatus Marinuum — особый ранг который присуждается только первому игроку достигнувшему его за сезон.
  • Loadout настройка включена для Star Marine.
    • Пользователи могут выбрать оружие для каждого доступного слота и тип брони (легкой или средней).
    • Пожалуйста, имейте в виду, потому как распределение в команды происходит случайным образом, игроки должны будут изменить экипировку как для Outlaw так и для Marine loadouts, чтобы гарантировать получение нужной экипировки для обеих команд.

Star Marine набор очков

  • Стандартное Убийство 100 очков.
  • “Bleed Out Kill” 75 очков.
    • Подразумевается что ваш выстрел был последним после чего противник умер от кровотечения.
  • Самоубийство накладывает штраф -200 очков.
  • «First Blood» бонус +100 очков, присуждается первому игроку совершившему  убийство.
  • «Revenge Kill» +50 очков, вознаграждаются, если вы совершаете убийство игрока, который последним убил вас.
  • «Ace Award» +100 баллов.
    • Ace присваивается, если вы убить 5 игроков, не умирая.
    • Вы отмечаетесь пульсирующей иконкой на мини карте если убиваете 5 подряд или больше.
  • «Ace Spree» +25 очков, за каждое убийство по эффектом Ace сверх 5, пока Ace Spree не заканчивается.
    • Убейте # 6 бонус +25 # 7 бонус +50 и т.д.
  • «Ace Kill» +150 бонусных очков за убийство врага, который является Ace.
    • +25 баллов за каждого более 5.
  • “Nemesis Award” даёт +150 очков, начисляется за убийство одного и того же врага 3 раза подряд, при этом нельзя допустить, чтобы он убил вас.
  • “Redemption Award” даёт +150 очков, начисляется за убийство того, кто убил вас 3 и более раз подряд.
  • “Resurgence Award” даёт +50 очков, начисляется за убийство врага, когда вы умирали более 3-х раз ни разу никого не убив.
    • Бонус +50 очков за каждую смерть свыше 3х смертей подряд, если вы никого не убили.

Боевые жесты

  • Вместе со всем остальным, что добавляется в Star Marine, мы внедрили несколько базовых боевых сигналов на доп. клавиатуру.
  • Они будут заметны на более коротком расстоянии, чем сообщения в чате, или обычные жесты, и позволят игрокам, которые не находятся в общем голосовом чате, обмениваться базовой стратегией друг с другом. Команды в чате:
    • /left – Keypad 1
    • /stop – Keypad 2
    • /right – Keypad 3
    • /yes – Keypad 4
    • /forward – Keypad 5
    • /no – Keypad 6
    • Они не связаны с геймпадом в это время.

Обновление Системы Здоровья

  • В игру добавлено кровотечение!
  • Кровотечение это дебафф, который стакается (накапливается) по действует на вас, и уменьшит ваш общий уровень здоровья каждую секунду пока не будет снят.
  • В каждой части тела, состояние которой опускается до «ruined» (10, или меньше % здоровья), может открыться кровотечение.
  • В данный момент, каждое открытое кровотечение, снижает уровень здоровья на 1 единицу/сек.
  • Когда уровень здоровья вашего персонажа опустится до нуля, он умрёт.
  • Чтобы остановить кровотечение, вам необходимо использовать MediPen, с помощью которого можно восстановить повреждённую часть тела.

Обновление Лобби

  • Уже внедрен наш новый пользовательский интерфейс, в нем обновлена графика и появились новые возможности.
  • Некоторые заметные изменения касаются новой секции выбора оборудования корабля в модуле Arena Commander.
    • Теперь игроки могут редактировать компоненты своих кораблей перед матчем, в модуле Arena Commander, прямо в интерфейсе игры и без необходимости использования интерфейса Port Modification.
    • Оборудование кораблей, отредактированное таким способом, будет сохраняться от сессии к сессии и касается только модуля Arena Commander, но не модуля Crusader.
    • У игроков по-прежнему есть возможность просмотра и редактирования своих кораблей через интерфейс Port Modification, в ангаре.
  • Игроки, которые уже находятся в лобби, смогут получать, принимать и отклонять приглашения в другие лобби.
  • Меняя карту, или режим игры, будучи в лобби, вы снимаете флаги готовности у всех игроков, им нужно повторно подтвердить новую конфигурацию матча.

Камера от третьего лица

  • Камеры от третьего лица для обоих режимов, «в технике» и «на ногах», были сильно изменены и стали более правдоподобными в 2.6.0.
  • Многие изменения выполнены, что называется, «под капотом» для того, чтобы можно было использовать новый контент, видео и кинематограф, но есть некоторые новые возможности, которые игроки могут использовать уже в 2.6.0, и это должно помочь вам получить отличные кадры.
  • Камера техники/корабля теперь имеет три режима от третьего лица — Chase Camera, Vehicle Orbit и Passenger Orbit.
    • Chase Camera — это тоже самое, что и классический вид от третьего лица на ваш корабль с точки сзади-cверху, но с гораздо более широкими возможностями.
    • Vehicle Orbit даёт вам возможность вращать камеру любом направлении вокруг центра, который находится на вашем корабле.
    • Passenger Orbit даёт вам возможность вращать камеру вокруг центра, который находится на вашем персонаже, в любых направлениях и под любым углом.
  • Камера в режиме «на ногах» (On Foot) теперь имеет два вида от третьего лица — Third-Person Follow и Third Person Orbit.
    • Third-Person Follow идентичен текущему виду камеры, внедренному в 2.5.0 и пока не поддерживает новые возможности.
    • Third Person Orbit даёт вам возможность вращать в любом направлении вашу камеру, с центром на вашем персонаже.
  • Вы можете переключаться между режимами камеры нажимая клавишу F4 на клавиатуре. Кроме того, F4 — теперь является модификатором, на котором есть несколько новых возможностей, включая способность настроить поле зрения камеры через линзы различного размера, или смещать камеру относительно корабля, для различных углов съемки.
    • Новое: Выбор размера линз (Chase Camera, Vehicle Orbit, Passenger Orbit и Third Person Orbit).
      • Удерживая F4 и Numpad + вы будете увеличивать диаметр линз, а Удерживая F4 и Numpad –, вы будете уменьшать диаметр линзы.
    • New: Camera Offset (Chase Camera, Vehicle Orbit, Passenger Orbit and Third Person Orbit).
      • Удерживая F4 и нажимая стрелочки влево/вправо, вы будете сдвигать положение цели по оси X. Удерживая F4 и нажимая стрелочки вверх/вниз, вы будете передвигать положение цели по оси Y. Удерживая F4 и нажимая клавиши PageUp/PageDown, вы будете смещать положение цели по оси Z.
    • Новое: Смещение камеры (Chase Camera, Vehicle Orbit, Passenger Orbit и Third Person Orbit).
      • Нажимайте Z, чтобы включать/выключать режим Орбиты. Когда этот режим активен, пользователь может управлять вращением камеры, используя движения мыши.
    • Новое: Сброс к настройка по-умолчанию.
      • Удерживая F4 и Numpad *, вы сможете сбросить настройки камеры в режиме «от третьего лица» к стандартным значениям.

Социальный Модуль

  • Новые команды чата и функциональные возможности, которые были добавлены!
    • /addignore , /removeignore , /showignore, /tell, /partyinvite , /partyleave, /addcontact, /removecontact
    • “Ignore” is new, and will add players to your ignore list. There is currently not UI to view which players you have ignored other then the /showignore command, so use with caution.
    • «Игнорировать» (Ignore) новым опция, она добавлять игроков в список игнорируемых. Пока не в UI, чтобы увидеть, каких игроков вы игнорируете введите команду / showignore, так что используйте с осторожностью.
    • /tell позволяет отправить личное сообщение другому игроку.
    • Групповой и командный чат.

Корабли:

  • 4 новых корабля!
    • The Aegis Vanguard Hoplite
    • The Drake Herald
    • The Drake Caterpillar
    • And the Origin 85X
  • Четыре новых варианта кораблей!
    • The Anvil Hornet F7C Wildfire
    • The Aegis Avenger Titan Renegade
    • The Aegis Sabre Comet
    • The Aegis Gladius Valiant
  • Кроме того, мы сделали следующие корабли доступны в Arena Commander, хотя они ограничены Частные матчи и Одинчной игрой.
    • Constellation Andromeda
    • Retaliator
    • Caterpillar

Ship Balance Updates

We have made some significant changes to how ships perform in 2.6.0, and expect this will significantly alter combat tactics for many players. One of the largest changes has been in ship speeds. As more and more ships have gone into the game, the speeds have slowly crept up to make room for them. The end result is that combat in SCM mode has progressively got worse and further apart. With these increased speeds, undesirable sliding when turning comes in, and with that, more unintended collisions and a general requirement to not fly near any of our cool setups in the world.

Up to now, certain ships were held as a gold standard, meaning that we had to force values for new ships far beyond where they should naturally sit. Our goal is to nominalize speed and reset the balance across the board. Reducing the SCM speeds has allowed us to keep/tweak the afterburner/cruise speeds close to what they currently are and to put a resource on boost fuel and its management to hop between engagements.

Alongside the flight speed changes, we’re also rebalancing a lot of the weapon velocities, as they also had started stretching out to match the speeds. While these reductions in velocities are not as drastic as the SCM reductions, the goal is to bring both in line for a more satisfying combat experience.

The changes mean that the management of this boost and afterburner going forward is once again become a viable combat tactic.

Flight System Changes

  • Complete rebalance of SCM speeds and ship handling for all ships.
  • Cruise mode has been removed at this time.
    • Afterburner has been rebalanced such that the max speed of Afterburner is now comparable to (2.5.0) Cruise, and fuel consumption/availability has been adjusted accordingly.
    • The goal is that Afterburner becomes the method to engage/disengage combat as well as gives the choice between outright speed or better handling.
  • Precision mode still exists, but can only be accessed via Landing mode.
  • The keyboard binding “V” no longer shifts between Cruise/Precision/SCM as the two first modes have been removed.
  • All ships have had a pass on their thruster fuel consumption values and heat generation.
  • All ships have had a pass on their fuel intake regeneration rates.
  • All ships have had a pass on their fuel tank capacities.
  • General thruster usage now consumes a small amount of fuel.
  • Both Afterburner and Boost now consume fuel.
    • Afterburner consumes more fuel than Boost on a per item basis.
    • Depending on the maneuvers being pulled with Boost this may feel like Boost is draining more fuel.
    • Consumption and regeneration rates have been retuned to allow for long distance straight-line speeds.
  • Strafe has had some adjustments made to fit the many flight changes made.
    • Using strafe during normal flight, you should only get a change in velocity of +/- SCM max velocity, rather than +/- Afterburner max velocity.
    • Your strafe velocity range is no longer higher when using Afterburner.
    • If you are flying over SCM max speed and switch into decoupled mode, strafe will allow you to decelerate, but not accelerate.
    • Strafing forward while in decoupled mode now properly uses the main engine and allows for AB usage.
  • Made adjustments (based on player feedback) to how Dual Stick controls are interpreted by the IFCS.

Afterburner Functionality Changes

  • Afterburner and boost consumption rates have been adjusted.
    • Once fuel is depleted you are kicked out of afterburner until enough has regenerated.
    • Afterburner no longer automatic disables GSAFE.
  • When Afterburner is pressed:
    • Fuel when Afterburner is being used is rapidly consumed. Please note that fuel is burned more when accelerating.
    • Afterburner fuel consumption stops when SHIFT is released or desired Afterburner speed is achieved. Please note that no fuel is burned when idling, i.e., not accelerating.
    • Maneuvering ability is currently not scaled down as you get closer to Max Afterburner.
  • When Afterburner is released:
    • Power drawn and heat signature increase are proportional to percentage of Max Afterburner speed you are at.
    • If you try to pitch or yaw, IFCS will arrest you down to the SCM speed indicated by the throttle setting (roll does not trigger this).
    • This arrest of speed is more gradual and smoother than a direct throttle adjustment. The drop in velocity is currently at the normal deceleration rate for SCM.

Boost Functionality

  • Boost (“X” on the keyboard) replaces the former Space Brake mapping.
  • Space Brake is now “LeftAlt + X” on the keyboard (“ShoulderLeft+ThumbLeft” on gamepad) and is a shifted version of Boost.
    • Functions the same as before in that it does not alter your throttle position, but uses Boost to stop quickly.
  • Boost improves thrust to all secondary maneuvering/retro thrusters.
    • Whilst these thrusters consume less fuel in their Boost state, depending on the maneuvers being pulled you may experience a higher draw of fuel.
  • Holding down Boost (“X” on the keyboard) allows you to turn/stop quicker.
  • If you want to brake quickly, throttle to zero and press (“X” on the keyboard).

General Balance Changes

  • Complete rebalance of all missile loadouts for all ships.
    • All new missile racks and missiles have been created and outfitted to all ships.
    • Every ship has had its missile rack hardpoints adjusted.
  • Rebalance of countermeasure ammo.
  • All missile rack hardpoints are now editable and missile rack items can be exchanged again.
  • Complete rebalance of all shields for all ships.
    • These simulate the Item 2.0 shield values that will come with a future patch.
    • As such they are approximations of the intended default loadouts.

First Person:

Animations

  • We have made a huge number of updates and additions to first-person combat animations in 2.6.0.
    • This includes cover (both while standing and in crouch).
    • Vaulting, which allows characters to jumping over obstacles and low cover such as over railings.
    • Mantle, which allows characters to grab ledges or other hand-holds and pull themselves on top of other objects.
  • These are primarily implemented Star Marine at this point, to allow players to test them in a focused environment.
  • The Klaus and Werner ATT-4 Laser Rifle is now named “Klaus and Werner Gallant Laser Rifle” in-game.
  • The Gemini LH-86 Ballistic Pistol is now named “Gemini L86 Ballistic Pistol” in-game.

User Interface:

The following updates have been made to the Default keybindings. All the below changes can be rebound as desired.

    • Scoreboard in Arena Commander and Star Marine is now activated via “F1” on the Keyboard.
    • “Exit Seat” is no longer behind Modifier 1 on any device.
    • Exit Seat “Hold F” on the keyboard and “Hold Y” on the gamepad will now exit, however the “hold” time has been increased.
    • Holster weapon is now “Hold R” on the keyboard, and “Hold X” on the gamepad
    • Removed the Throttle Max and Throttle Min from the double tap “S” and “W” on the keyboard.
      • Max / Min Throttle can be toggled via Backspace still on the default keybinds.
    • Added prone toggle (independent of crouch) on “X” on the keyboard.
      • Crouch is still on “LeftCtrl” on the keyboard.
    • Afterburner is now the only action on “LeftShift” for the Keyboard, “B” on the Gampad, and “Button 7” on the Joystick.
    • Boost is now on “X” for the Keyboard, “L3” on the Gampad, and “Button 6” on the Joystick.
    • Spacebrake is now on “LeftAlt+X” for the Keyboard – see the details of the flight balance changes to understand how Space Brake now uses boost to break faster.
    • IFCS mode shift has been removed, as Cruise has been removed and accessing Precision mode is done via activating Landing Mode.
    • Cycle safeties are now on the “V” key of the Keyboard, no modifier required.
    • Heal moved to “V” on the Keyboard to minimize accidental presses of the grenade when trying to heal.
    • New camera controls accessed via holding down “F4” – see the section in the 2.6.0 patch notes for the new Third-Person Cameras.
    • Walk moved to “B” on the Keyboard.
    • Combat emotes mapped to Numpad 1 through 6. See the section in the 2.6.0 patch notes for the new Combat Emotes.
    • Flight Pitch is now inverted by default on the Gamepad.
    • 3rd Person Orbit camera is now on “LB + R3” on the Gamepad.

 

Updates and Fixes

Star Systems:

Area 18, ArcCorp

  • Fixed a number of small geometry holes around and outside of AstroArmada.
  • Fixed a number of missing graphical detail levels around Dumper’s Depot.
  • Fixed a number of props in the Casaba Outlet that were clipping into each other.
  • Fixed an issue where players could very rarely find themselves unable to move if they left ArcCorp directly after dying inside of a buggy and immediately returned to the server.
  • Fixed a number of texture conflicts in the alley behind Casaba Outlet.

Crusader

  • Fixed an issue where deceased players would sometimes function as ammo crates.
  • Fixed a number of missing graphical detail levels on Port Olisar props.
  • Fixed an issue where the Reliant KORE would sometimes spawn partially inside of the Port Olisar landing pad.

Grim HEX, Crusader

  • Fixed a texture conflict issue on several directional arrow decals in Grim HEX.
  • Fixed texture conflicts on a number of Grim HEX props.
  • Fixed reversed warning decals on the Grim HEX generators.
  • Fixed a typo on one of the decals in the Grim HEX cargo area.
  • Fixed an issue where one of the Grim HEX asteroids was missing some collision.
  • Fixed an issue where the Grim HEX elevator doors were missing audio.
  • Fixed a number of issues with flickering decals in and around the Grim HEX landing pads.

Hangars (All)

  • Fixed an issue where the fish were missing from several of the fish tank flair items.
  • Fixed an issue where the hangar elevator screen could become unpinned if the user moved their mouse during interaction.

Aeroview Hangar

  • Fixed an issue where players would see a unintended haze in the Aeroview hangar.

Selfland Hangar

  • Fixed an issue where several door panels were missing graphical detail levels and would disappear at specific distances/angles.

VFG Industrial

  • Fixed an issue where several small tables in the VFG Industrial hangar would disappear at specific distances.
  • Fixed an issue where the lighting in the VFG Industrial hangar would shift drastically when the player camera was at specific angles and locations.

Million Mile High Club

  • Fixed a number of small texture conflicts on the ceiling of Million Mile High Club.

Game Systems:

Shopping

  • Fixed an issue when players in flightsuits would find their flashlight remaining in mid-air when they tried on civilian clothing.

Social Systems

  • Fixed an issue where players who are in your party and your contact list would appear on your contact list twice.

Arena Commander

  • Fixed an issue where the “Join Team” button would appear as available for the team the user was already on.
  • Fixed a number of missing Arena Commander audio cues.
  • Ejections in Squadron Battle and Battle Royale should no longer count toward the kill/death ratio on Leaderboards.
  • The game mode “Capture the Core” has been deactivated for the foreseeable future.
  • Fixed an issue where the scoreboard could get stuck on screen in Vanduul Swarm if it was on-screen when the character died.
  • Fixed an issue where ship components such as weapons and turrets were not correctly generating points when damaged in AC game modes.

Ships:

  • Fixed an issue where Automatic Landing would activate intermittently when approaching a landing area.
  • Fixed an issue where killing the pilot of a ship with a FPS weapon would cause the pilot to enter a death/respawn loop until they relogged or the ship was destroyed.
  • Fixed several issues where turret auto-stabilization was not functioning when the ship was in motion.
  • Fixed an issue where character items (flashlight, mobiGlas, weapons) would trail behind the pilot when their ship was in motion.
  • Fixed an issue where certain HUD or UI elements would be stuck on the player screen if they ejected and survived.
  • Updated the ship headlights on the Aurora (all), M50, 300i, Reliant, Freelancer, Mustang (all), Argo MPUV, Hornet (all), Gladiator, Vanguard, Sabre, Retaliator and Gladius.
  • Fixed an issue where missile splash damage was not correctly affecting ship shields.
  • Chaff countermeasures should now be more effective in breaking target lock and reducing CS signature.
  • Fixed an issue with missiles, so they should now properly inherit velocity from the ship that fired them.
  • Fixed a bug preventing Space Brake from working properly in Decoupled Mode.

Individual Ships

  • 300 Series
    • Fixed an issue with low detail levels on certain 300 components.
  • Avenger Stalker
    • Fixed some of the pilot animations where they were not correctly aligned with the Avenger flightstick.
  • Avenger Warlock
    • Fixed an issue causing the Avenger Warlock’s EMP charge level to display for everyone in the instance.
  • Constellation Andromeda
    • Fixed a texture conflict with a specific orange decal on the the Constellation Andromeda support pillars.
    • Fixed an issue with the gimbals on the lower nacelles of the Constellation Andromeda that would allow it to accept weapons too large for the location and port.
  • Constellation Phoenix
    • Fixed an issue where there was no audio for entering the turret seat of the Phoenix.
  • Freelancer
    • Fixed an issue where the Freelancer turret was missing key audio.
    • Fixed an issue where the Freelancer shields could not be toggled off.
  • Freelancer DUR/MAX/MIS
    • Fixed an issue where the audio systems of these ships could be edited in the hangar and swapped with the systems of other ships.
  • Gladiator
    • Fixed an issue where the third-person cockpit view would be too close to the player when the ship was moving.
    • Fixed an issue where the orbit passenger camera was not focusing on the passenger properly.
  • Gladius
    • Fixed an issue where the third-person cockpit view would be too close to the pilot when the ship was moving.
  • Hornet Series (All)
    • Fixed an issue with low detail levels on certain Hornet components.
    • Fixed an issue where sitting in the turret of a Hornet would sometimes teleport the gunner to the map origin.
  • Hornet F7CM
    • Fixed an issue where the wing lights would continue following the ship after the wing or tail had been destroyed.
  • Khartu-Al
    • Fixed a number of small lighting issues with the Khartu-Al during landing and taking off.
    • Fixed an issue where the Khartu-Al boosters would not reappear after the ship was repaired.
  • Mustang Beta
    • Fixed an issue where the main weapons would appear to fire in a 360 arc when transitioning camera angles.
  • P-52 Merlin
    • The P-52 Merlin now temporarily will regenerate boost/afterburner fuel.
      • This is a temporary change, until parasite craft can refuel by docking with their host craft in the PU.
  • Retaliator
    • Fixed an issue where the gunners wrists appeared to be broken when seated in the turrets.
  • Reliant KORE
    • Fixed several minor issues with how the pilot gripped the flightstick of the Reliant.
    • Fixed a number of minor lighting issues inside of the Reliant cargo hold.
  • Vanduul Glaive and Scythe
    • Fixed an issue where the “cockpit” would remain open after the pilot had entered the ship and taken off.
  • Vanguard Warden
    • Fixed the hand positioning of the turret gunner in the Vanguard Warden.
    • Fixed the port for the Warden nose gun, so that it can no longer accept weapons not intended for it.
    • Fixed an issue where some of the Vanguard Warden multi-function displays could not be viewed.

First Person:

Animations

  • Fixed a number of issues with transitions during various jumping animations.
  • Fixed a number of minor animation issues with weapon draw, aim and fire while in crouch and prone.
  • Fixed a number of issues tied into characters being able to continue firing their FPS weapons while in the middle of an emote such as /dance.
  • Fixed an issue where players would not see any animations play when other characters on the server looted an item.

Weapons

  • All of our FPS weapons have received audio and graphical tweaks.
  • Fixed an issue where the Behring P4-AR would be missing the sights after respawn on Crusader.

User Interface:

Gamepad

  • Updated the default ship aiming curve for pilots using the Gamepad.
  • Fixed an issue where Gamepad users could change teams in the Arena Commander lobby, even when there was only one team available.

Joystick

  • Fixed a number of problems joystick users were experiencing with E.S.P.

Technical:

  • Fixed some performance drops associated with rapid transition of camera views.
  • Fixed an issue where spamming the Escape key on a loading screen would load the menu without any options or means to back out without a client restart.
  • Fixed a number of rare issues with account persistence, where data would stop updating after certain upgrades.
  • Fixed a number of edge cases with account persistence that would sometimes cause players to spawn in invisible, missing certain equipment and other similar bugs.
  • Fixed a number of client crashes.
  • Fixed a number of server crashes.